Unit I Welcome
Appropriation Situation Exercices Apports grammaticaux
Reconnaissance des questions Getting to know one another Information gap activity Introducing oneself
Fiches A et B
Pair work
Where were you born ? Les questions en Wh- et en How (questions ouvertes). Les « yes », « no » questions (questions fermées)
Isn’t Alice’s father a carpenter ? Les questions interro-négatives
Les tag questions
Le lexique des consignes First aid. Guidelines.
La communication en classe Classroom English Working for instructions
Les unités de mesure
Rebrassage des questions exprimant la quantité. Figures, temperatures, currencies. What are the English and American equivalents for? How much, how many. Twice as many….as, half as much …. as
La ponctuation
Phonétique Working on sounds. Le son vocalique (voyelle, diphtongue ou triphtongue).
The English-speaking world True or false ?
L’utilisation du livre The opening double-page
Analyser un document iconographique How to proceed Identifying a document. The caption, in the bottom left-hand corner..
Comprendre un document sonore How to Before listening. Anticipate. Memorizing.
Le rapport graphie/ phonie.
Reconnaissance des mots accentués porteurs de sens afin de mieux les mémoriser. Phonology
What are your hobbies ?
Phonology “i” [I] ou [ai] ?
Minimal pairs: Joan/ John. Stress patterns: hobbies → O 0. Intonation: rising or falling. Test Yourself. Anticipate
Rebrassage des questions en Wh- Listen Who ?, what ? where ?, when ? How ?. falling intonation.
Lab snapshots Les questions avec un auxiliaire, rising intonation.
Etudier un document écrit How to.
Pick it up. Word search Anticipate. et the main information
The triumph of love Guide lexical de soutien
Unit I Education
Appropriation Situation Exercices Apports grammaticaux
Warm up Transparency. Vocabulary
Reconnaissance des structures appropriées pour exprimer le reproche, la surprise, l’ironie et le désaccord Meaning in questions and answers You must be joking! You know best, don’t you?
Rebrassage des structures exprimant la probabilité et la certitude Over to you You said you couldn’t do your homework. You must do your homework. Les auxiliaires modaux
Couldn’t, can, must, should. Les valeurs:
Couldn’t → incapacité ou impossibilité
Can → possibilité
Must→obligation imposée
Should →suggestion
-‘d better→même valeur que should
La construction des questions Listening
Mr 0’ Halloran’s methods Mot interrogatif + auxiliaire +sujet +verbe
Auxiliaire + sujet + groupe verbal
Auxiliaire à la forme négative + sujet
Auxiliaire + sujet
Identification du vocabulaire Cheating Guide lexical de soutien
La quantification Murphy More than, some, most, a few, a little
Listening Caught red-handed
Le système d’éducation britannique. Le 11+ et ses enjeux School systems
Home schooling. Hospital schooling. Photocopies.
Textes de l’internet
Les conditions d’un voyage Recherches d’informations
Evelyn Waugh : Decline and Fall Guide lexical
Appropriation Situation Exercices Apports grammaticaux
Reconnaissance des questions Getting to know one another Information gap activity Introducing oneself
Fiches A et B
Pair work
Where were you born ? Les questions en Wh- et en How (questions ouvertes). Les « yes », « no » questions (questions fermées)
Isn’t Alice’s father a carpenter ? Les questions interro-négatives
Les tag questions
Le lexique des consignes First aid. Guidelines.
La communication en classe Classroom English Working for instructions
Les unités de mesure
Rebrassage des questions exprimant la quantité. Figures, temperatures, currencies. What are the English and American equivalents for? How much, how many. Twice as many….as, half as much …. as
La ponctuation
Phonétique Working on sounds. Le son vocalique (voyelle, diphtongue ou triphtongue).
The English-speaking world True or false ?
L’utilisation du livre The opening double-page
Analyser un document iconographique How to proceed Identifying a document. The caption, in the bottom left-hand corner..
Comprendre un document sonore How to Before listening. Anticipate. Memorizing.
Le rapport graphie/ phonie.
Reconnaissance des mots accentués porteurs de sens afin de mieux les mémoriser. Phonology
What are your hobbies ?
Phonology “i” [I] ou [ai] ?
Minimal pairs: Joan/ John. Stress patterns: hobbies → O 0. Intonation: rising or falling. Test Yourself. Anticipate
Rebrassage des questions en Wh- Listen Who ?, what ? where ?, when ? How ?. falling intonation.
Lab snapshots Les questions avec un auxiliaire, rising intonation.
Etudier un document écrit How to.
Pick it up. Word search Anticipate. et the main information
The triumph of love Guide lexical de soutien
Unit I Education
Appropriation Situation Exercices Apports grammaticaux
Warm up Transparency. Vocabulary
Reconnaissance des structures appropriées pour exprimer le reproche, la surprise, l’ironie et le désaccord Meaning in questions and answers You must be joking! You know best, don’t you?
Rebrassage des structures exprimant la probabilité et la certitude Over to you You said you couldn’t do your homework. You must do your homework. Les auxiliaires modaux
Couldn’t, can, must, should. Les valeurs:
Couldn’t → incapacité ou impossibilité
Can → possibilité
Must→obligation imposée
Should →suggestion
-‘d better→même valeur que should
La construction des questions Listening
Mr 0’ Halloran’s methods Mot interrogatif + auxiliaire +sujet +verbe
Auxiliaire + sujet + groupe verbal
Auxiliaire à la forme négative + sujet
Auxiliaire + sujet
Identification du vocabulaire Cheating Guide lexical de soutien
La quantification Murphy More than, some, most, a few, a little
Listening Caught red-handed
Le système d’éducation britannique. Le 11+ et ses enjeux School systems
Home schooling. Hospital schooling. Photocopies.
Textes de l’internet
Les conditions d’un voyage Recherches d’informations
Evelyn Waugh : Decline and Fall Guide lexical